• İzmir / TURKEY
  • info@keycert.com.tr
  • Çalışma Saatleri: 09:00 - 18:00
Thumb
ISO 26000 Sosyal Sorumluluk Standardı Belgelendirmesi

ISO 26000 Sosyal Sorumluluk Kılavuzu, organizasyonlara sosyal açıdan sorumlu davranışları teşvik etmek konusunda rehberlik sağlar. ISO 26000 küresel organizasyonların kendi sosyal sorumluluk stratejilerini oluşturması konusunda destekler.

Mevcut ve potansiyel müşterilerin, paydaşların ve çalışanların kuruluşunuzun faaliyetlerini anlamalarını ve başarılarını değerlendirmeleri için ISO 26000 Standardı sosyal sorumluluk rehberliği sizin kılavuzunuz olmalıdır.

Kuruluşunuzun sosyal açıdan sorumlu davranışlardan faydalanabilmesi için ISO 26000 Sosyal Sorumluluk Standardını uygulamanız için Eğitim ve bilgilendirme desteği alabilirsiniz. İyileştirme yapabileceğiniz alanları saptamanıza yardımcı olmak amacıyla, standardın içindeki rehbere göre, kurumunuzun yaklaşımı için fark analizi veya tam kapsamlı tetkik hizmeti alabilirsiniz. Ayrıca standardı kuruluşunuza tümüyle entegre etme çalışmalarınızı desteklemek için farkındalık semineri ile tüm katılımcıları bilgilendirilmesini sağlayabilirsiniz.

Kuruluşlar için sürdürülebilir işletme, sadece müşteriyi memnun edecek ürün ve hizmet sağlamak ve bunu çevreyi tehlikeye atmadan yapmak değil, aynı zamanda sosyal sorumluluk tutumu içinde çalışmaktır. Dünya genelinde kuruluşlar kendi sosyal sorumluluk stratejierini oluştururken gitgide artan bir şekilde ISO 26000 standartlarını benimsiyorlar ve kapsamlı bir rehber kaynak olarak bu standardı kullanıyorlar.

ISO 26000 Sosyal Sorumluluk Standardını Kimler Uygulaya bilir?

ISO 26000, yalnızca tamamen ticari işletmelere değil, her tür ve büyüklükteki kuruluşa yöneliktir. Sürdürülebilir kalkınma sorumluluğu tüm şirketler ve kuruluşlar tarafından eşit olarak paylaşılır: Küçük ve orta ölçekli işletmeler bile çeşitli paydaş gruplarını ve en azından kendi çalışanlarını ve müşterilerini etkileyebilir. Algıları şirketin başarısı üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olabilir.

Bu nedenle, küçük şirketler bile ISO 26000 tavsiyelerini takip ederek sosyal sorumluluklarını yerine getirmelidir. Sosyal sorumluluklarını stratejik olarak sağlamlaştırmaları önemlidir. Bu şekilde, kılavuz kamu veya kâr amacı gütmeyen sektörde de yararlı olabilir. Daha büyük ticari işletmeler, tedarikçilerinin sürdürülebilir kalkınmaya katkıda bulunmalarını giderek daha fazla talep etmektedir.

ISO 26000 Sosyal Sorumluluk Standardı yedi ilkesi
  • Hesap verilebilirlik
  • Şeffaflık
  • Etik davranış
  • Paydaşların çıkarlarına saygı
  • Hukukun üstünlüğüne saygı
  • Uluslararası davranış standartlarına saygı
  • İnsan haklarına saygı
Belgelendirme işlem Adımları
  • İnceleme Denetimi (Müşteri Talebi)
  • Denetim Raporunun Hazırlanması
  • GAP Analizi (Müşteri Talebi)
  • Analiz Raporunun Hazırlanması
  • Belgelendirme Denetimi
  • Belgelendirme Raporu Hazırlanması
  • Majör veya Minör Uygunsuzlukların Kapatılması
  • Sertifika Verilmesi
  • Her Yıl Gözetim Denetimi Yapılması
  • Denetim Raporu Hazırlanması
  • Sertifikasyon Periyodunun yenilenmesi (3 Yıl)

ISO 26000 Sosyal Sorumluluk Standardı belgelendirme talepleriniz için bizimle iletişime geçiniz.

Thumb
Thumb